středa 31. srpna 2011

Dvě zrcadla

Autor: Karolina Limrová
Nakladatel: Host
Rok vydání: 2011
Vazba: pevná

Na tuhle knížku jsem narazila na blogu u Verush. Hrozně moc mě zaujala anotace. Hned po jejím přečtení jsem si řekla, že si Dvě zrcadla musím přečíst.

Po přečtení recenze u Verush jsem byla ještě víc přesvědčená, že si knížku musím přečíst, abych si na ní udělala vlastní názor, protože Verush ji moc dobře nehodnotila a já si řikala, že každý má jiný vkus a třeba budu mít jiný názor.

To jsem se, ale šeredně spletla. Musím s Verush naprosto souhlasit, že je to takové ulepené a přeslazené. No řekněte, když se vás váš milovaný pokusí vycucnout, asi moc dvakrát nadšené z toho nebudete, ale Kate je to úplně jedno. Tak co, sice se pokusil, ale nevycuc.
Celou knížku žádná akce a když to vypadalo ke konci nadějně (objevili se dokonce dvě akce!!) tak zase bylo rychle po.

Navíc mi Dvě zrcadla připomínaly Nenasytnou od Meg Cabot. Trojúhelník, který tvoří upír, lovec upírů a dívka o kterou stojí oba dva. Akorát odlišnost je v tom, že Kate nemá žádné nadpřirozené schopnosti.

Knížku jsem přečetla celkem rychle, ale po dočtení jsem si řekla, že už nikdy víc!

Anotace:

Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Joshua spatří Katinu tvář poprvé v prastarém zrcadle, které objeví na půdě chátrajícího sídla. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho duši se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu to nestačí? Co když víc než po lidské krvi začne toužit po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít něco víc než její úsměv? V romantickém příběhu s prvky fantasy se v rychlém sledu událostí střídají promluvy obou hlavních hrdinů a my sledujeme napínavý děj ze dvou úhlů pohledu. V knize najdeme všechny atributy spojené s tímto žánrem; především však rozehrává odvěké téma o síle lásky a boji dobra se zlem.

hodnocení:
 

6 komentářů:

  1. Mě to zase připomínalo Stmívání. :D Až na to, že místo lovce upírů byl vlkodlak... Přiznám se, že místy jsem se do čtení musela i nutit a opakovala si, že možná to bude lepší... ale nebylo.

    OdpovědětVymazat
  2. To já se taky musela nutit a řikala jsem si, že čím dřív to přečtu, tím dřív můžu začít číst něco jinýho :D.
    Já moc o Stmívání nevim. Knížky jsem nečetla a viděla jsem jenom první díl. Takže zas až tak nemůžu soudit. Nenasytnou v tom, ale vidim ;).

    OdpovědětVymazat
  3. A to já měla Dvě zrcadla přidané do seznamu "pro Ježíška" =D. Tak teď teda opravdu nevím, jestli si ji mám pořídit. Jedna hvězdička? To moc optimisticky nevypadá... Navíc jsem Nenasytnou bohužel nečetla, tak ani nemám s čím srovnávat. No uvidíme, stejně mám asi milion dalších knížek k pořízení, tak tedy Dvě zrcadla odkládám na dobu neurčito.

    OdpovědětVymazat
  4. Jestli chodíš do knihovny, tak si ji puč tam, tak si uděláš vlastní názor a kdyby se ti nelíbila, aspoň za ní neutratíš peníze ;).

    OdpovědětVymazat
  5. Jéj, já jsem tu už psala? :D ... Já jsem si říkala, že jsem někde četla (poměrně negativní) recenzi na Dvě zrcadla, ale neuvědomila jsem si, že u tebe :D.
    Možná se budeš divit, ale do knihovny nechodím. Je úplně na opačném konci našeho městečka a mě se tam nikdy nechce. Navíc tam nové knížky moc nemíváme. Většinu si tedy půjčuji v knihovně ve škole, ale tam je taky omezený výběr. Teď mi ale stačí RC a pár knížek, které jsem si nedávno koupila :).

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to já mám s knihovnou naštěstí větší štěstí :D. U nás na vesnici sice žádnou nemáme, ale v blízkém městečku je a tam maj poměrně slušný výběr :).

    OdpovědětVymazat