sobota 10. prosince 2011

Jezdci časem (recenze)

Autor: Alex Scarrow
Série: Jezdci časem
Díl: první
Nakladatel: BB art
Rok vydání: 2011
Vazba: brožovaná

Anotace:
Zahrávejte si s časem a známý svět… by se mohl změnit ve svět, jak ho neznáte. Liam O’Connor měl zemřít v moři v roce 1912. Maddy Carterová měla zemřít v letadle v roce 2010. Sal Vikramová měla zemřít při požáru v roce 2026. Ale několik okamžiků před jejich smrtí se zničehonic kdosi objevil a řekl: „Podej mi ruku…“ Jenže Liam, Maddy a Sal nejsou zachráněni. Najala je organizace, o jejíž existenci nemá nikdo ponětí, s jediným cílem – aby opravovali narušenou historii. Protože cestování časem je možné a někteří lidé by se rádi vrátili v čase a měnili minulost. Proto existují JEZDCI ČASEM, aby nás chránili. Aby zabránili cestovatelům v čase ve zničení světa…


Na začátku knihy se dostáváme na palubu Titaniku, kterému už zbývá jen chvilka do jeho potopení. Na jeho palubě se nachází Liam, který na něm pracuje. Chvíli před tím, než Liam zemře se před ním objeví muž, který mu řekne, že když se k němu přidá nezemře. Liam se rozhodne k muži přidat.
Poté se přesuneme na palubu letadla, které se má za chvíli zřítit. V letadle je Maddy, která je zachráněna stejně tak jako Liam.
Liam a Maddy jsou přeneseni do roku 2001, do New Yourku. Tam se k nim přidává ještě Sal.

Foster (muž, který se před nimi zjevil chvíli před tím než zemřeli) jim vysvětlí jejich poslání. To je napravovat minulost, která byla nějakým způsobem změněna. Do jejich tými je ještě přidělena podpůrná jednotka Bob.

Dokáží uchránit minulost? Nebo světu hrozí zánik?

Před Jezdci časem jsem přečetla čtyři knihy o cestování časem. Všechny byli od Marianne Curley a všechny se mi moc líbily. Navíc série od Marianne Strážci času má s Jezdci času i podobný motiv. Proto jsem byla zvědavá jak se mi tato kniha bude líbit.

Nemůžu si pomoc, ale nijak moc z tohoto díla nadšená nejsem. Hlavně, když to srovnám právě ze sérií Strážci času. Jezdci časem mi často přišli na hlavu postavení. Prostě a jednoduše, když jsem se nad některými skutečnostmi zamyslela, tak mi přišli nereálné. Nevím, jak lépe bych to popsala abych nespoilerovala.

Nejvíc z celé knižky se mi líbil Bob, umělá inteligence, jejich podpůrná jednotka. Ten podle mě prostě neměl chybu. Ty jeho analýzy, chování. No, prostě celý Bob. Ale taky určitě za zmínku stojí to, že se Maddy, Sal, Liam a Bob moc dlouho neznali a přesto se nenechali ve štychu ;).

hodnocení:



zdroj obrázků: http://weheartit.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat