neděle 30. října 2011

Když se pes směje

Autor: Juraj Šebesta
Nakladatel: Cooboo
Rok vydání: 2011
Vazba: brožovaná

Anotace:
Tomáš je kluk z bratislavského sídliště, zrovna mu bylo patnáct, kapesné je směšně malé, holkám ve třídě vyrostla prsa, otec a matka prudí. Prostě těžký život.
Za slupkou drsňáka, který pro sprosté slovo nebo nějakou jízlivost nejde daleko, je ale pořád jen poctivým a hodným klukem, který si chce užívat života, randit, jezdit na kole, chatovat s kámošema a mít kolem sebe lidi, které má rád. Někdy se i tohle zdá jako příliš velká očekávání…


Vypravěčem je Tomáš, patnáctiletý kluk žijící v Bratislavě. Kniha začíná prologem, kde se postupně přes Googleerth dostáváme až k Tomášovi. Když se pes směje nemá vyloženě kapitoly, ale je rozdělena na určité "tématické" celky, tyto celky mají své názvy (jako Paula, Helenka, Babička, Žofka), konec obstarává epilog.

Tomáš nám vypráví o své rozvětvené rodině (a že je to někdy síla), o kamarádech a svých láskách a o svém psovi Žofce. Bylo by těžké se v knize orientovat, protože Tomáš pro aktéry v knize asi milion různých přezdívek, ale to naštěstí je vyřešeno tím, že na deskách knihy jsou vypsány všechny postavy a u nich jsou napsané i různé jejich přezdívky.

Musím říct, že Když se pes směje je fakt nářez. Knihu jsem přečetla během dvou dnů, protože se nedalo přestat se čtením. Někdy jsem se u ní řehtala i nahlas, prostě jsem se nedokázala ovládnout. Některé scény rozhodně stojí za to, například ta, kde je Tomáš s přítelkyní v kině a stane se mu nepříjemná nehoda. Opravdu fakt nářez.

Na téhle knížce se mi líbí naprosto všechno. Přes Tomášova psa, křížence Žofku po vztahy s rodinou až po vztahy k holkám.
Jazyk v knížce je místy dost hovorový, ale mužu upřímně říct, že mě to vůbec nevadilo Nespisovná slovu jsou použita úměrně, nijak násilně.

Těm kdo mají rádi humor a chtějí si při čtení odpočinou od různých nadpřirozených a zaláskovaných tématik vřele doporučuje tuto knihu.


hodnocení:

zdroj obrázků: weheartit


2 komentáře:

  1. Na tuhle knížku se taky chystám a teď se těším ještě víc, vyadá to fakt zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak teď si mě doslova nabudila na tuhle knížku. Viděla jsem jí v knihovně ale už jsem měla plno. No podle toho, co popisuješ by to mohl být fakt nářez, takže doufám, že se k ní dostanu. :D

    OdpovědětVymazat